Verschillende soorten automatiseren
Kantoorautomatisering, Industriële automatisering en Grafische automatisering. Hieronder laten wij zien wat deze automatiseringen precies zijn en waarom dit voor uw organisatie interessant kan zijn.
Wat is kantoorautomatisering?
Kantoorautomatisering zorgt ervoor dat alle processen op het kantoor automatisch zullen verlopen. Als bedrijf zal u altijd te maken krijgen met verschillende administratieve zaken. Denk hierbij aan het vastleggen van klant afspraken, personeelszaken, facturatie en voorraad beheer. Dit gebeurt veelal in meerdere systemen. In de praktijk zullen er vaak meer systemen bijkomen, waar vervolgens dezelfde gegevens aan worden toegevoegd. Wat als dezelfde data in 8 verschillende systemen staat, zonder dat deze systemen met elkaar zijn verbonden? Dan dient u deze gegevens bij één wijziging handmatig in alle 8 systemen aan te passen. Zodra dit niet correct wordt ingevuld, zullen uw systemen steeds meer vervuild raken. De gegevens kloppen niet meer en daarnaast is het onbekend in welk systeem de juiste gegevens staan. Kantoorautomatisering door middel van ons Easy bus platform is een perfecte manier om dit te voorkomen. Het Easy bus platform groeit op het tempo van uw bedrijf mee.
Industriële automatisering
Industriële automatisering is erg bekend in productie-industrie en ook daar is er een grote behoefte aan automatisering. Door deze variant van automatiseren toe te passen binnen uw bedrijf, nemen machines en software het werk van personen over. Een veel voorkomende vorm van automatiseren wordt uitgevoerd door robots. Deze robots kunnen preciezer, zwaarder en aan één stuk door werkzaamheden uitvoeren. In de industriële automatisering gebruiken bedrijven ook vaak een PLC systeem. Dit systeem kan informatie ontvangen en versturen om vervolgens de productie correct te laten verlopen. Als u geen middelen heeft om een PLC systeem aan te schaffen, dan kunt u toch veel van uw bedrijfsprocessen automatiseren zonder uw organisatie overhoop te halen. Het kan ook zijn dat u uw huidige koppelingen en/of PLC systeem meer wilt optimaliseren, nog slimmer en efficiënter maken. Dan vertellen wij u graag over de mogelijkheden om al uw data, veilig, betaalbaar en gestructureerd in combinatie me ons Easy bus platform te laten verlopen.
Grafische automatisering
Grafimedia bedrijven automatiseren vaak een groot deel van het productieproces. Dit wordt gedaan om orders sneller te kunnen afhandelen. Hierdoor heeft het personeel meer tijd om de kwaliteit van het daadwerkelijke proces in de gaten te houden. Deze wijze van automatisering maakt het mogelijk om personeel aan meerdere machines tegelijk te laten werken. Als u ervoor kiest om uw bedrijf te automatiseren door middel van ons Easy bus platform, kunt u alle gewenste systemen op elkaar aansluiten. Hierdoor heeft u inzicht in alle data dat wordt verwerkt en creëert u meer overzicht binnen uw organisatie. Tevens zijn eventuele fouten sneller te traceren, te herstellen en zal de kwaliteit binnen van het productieproces toenemen.
Bedrijf automatiseren in en na Covid-19 periode
Zelfs Mark Zuckerberg de topman van Facebook heeft in een interview laten weten dat binnen 5 tot 10 jaar de helft van zijn personeel permanent thuiswerkt. Zo volgen er een tal aan bedrijven die de huidige systemen op inrichten, zodat een groot deel van het personeel vaker thuis kan werken. Echter worden er ook veel beroepen uitgevoerd waarbij dit simpelweg niet mogelijk is. Tevens zien niet alle bedrijven direct de mogelijkheid om dit te realiseren. Want er komt bij het automatiseren van alle systemen, verschillende afdelingen en gebruikelijke processen veel verandering en vragen naar boven.
Hieronder laten wij een voorbeeld zien hoe automatisering in het geval voor een webshop kan werken. Zodat uw onderneming niet meer bij eventuele toekomstige lockdowns volledig afhankelijk blijft van personeel.
Enkele vragen die zich belangrijk zijn om in kaart te brengen.
• Wie behandelt de binnen komende bestellingen via de e-mail en stuurt dit door aan de leverancier of het magazijn?
• Wie bepaald welke vervoerder het pakket moet ophalen?
• Wie stuurt er een e-mail als het pakket klaarstaat voor logistiek?
• Als het pakket wordt verzonden en er een bevestiging naar de klant moet worden verstuurd?
• Wie maakt en stuurt de klant een factuur en voegt dit toe aan de boekhouding?
• Wie stuurt de klant een extra e-mail of sms om te vragen of zij tevreden zijn over het geleverde product?
• Hoe wordt de voorraad bijgewerkt?
• Hoe kan iemand die thuiswerkt, het systeem raadplegen en sluit alle informatie aan op de praktijk?
• Krijgen alle afdelingen wel dezelfde en actueele informatie te zien?
• Welke leveranciers gebruiken een deel van onze systemen, hoe wordt dit gekoppeld?
• Moet ik extra personeel aannemen om alle geautomatiseerde processen in de gaten te houden?
Automatiseren om de kwaliteit te verhogen
Op het moment dat een bedrijf over automatiseren nadenkt, dan is vaak de eerste gedachten dat er minder personeel nodig is. Dit is in de praktijk niet altijd correct. Automatisering is eerder een verlengstuk van uw dienstverlening. Zo zal het aankoop en verwerkingsproces van een webshop veel efficiënter worden ingericht. De kwaliteit zal toenemen en er zal meer ruimte zijn om klanten nog efficiënter van dienst te zijn, waardoor de omzet stijgen.
Voorbeeld: Dienstverlening met veel handmatige handelingen
• Consument koopt online een product aan
• Bedrijf ontvangt hiervan een e-mail en stuurt dit door aan het interne magazijn of externe leverancier
• De factuur moet worden aangemaakt en verstuurd aan klant
• Klant een e-mail sturen met informatie, zodat zij het pakket via track & trace kunnen volgen.
• De factuur toevoegen aan uw boekhouding
• Klant na bezorging een beoordeling e-mail toesturen
• Handmatig uw huidige voorraad aantallen bijwerken
• Nieuwe voorraad bestellen bij leverancier
• Retour artikelen en klachtenafhandeling digitaal verwerken
Voorbeeld: Gedigitaliseerde dienstverlening
• Consument koopt online een product aan.
• Er wordt automatisch een e-mail gestuurd aan het magazijn of externe leverancier.
• De factuur wordt automatisch aangemaakt en verstuurd aan klant.
• Klant ontvangt automatisch een e-mail met Track & Trace informatie om het pakket te volgen.
• De factuur wordt automatisch toegevoegd aan uw boekhouding.
• Klant krijgt automatisch een beoordeling e-mail toegestuurd en wordt automatisch intern verwerkt.
• Automatisch bijwerken van uw huidige voorraad.
• Beperkte voorraad wordt automatisch waargenomen en besteld bij één of meerdere leveranciers.
• Retour artikelen en klachtenafhandeling voor een groot deel geautomatiseerd inregelen.
Voordelen van bedrijfsprocessen automatiseren
• Minder menselijke fouten
• Meer personeel en tijd over om extra support of overige dienstverlening te bieden
• Gemaakte fouten sneller traceren en herstellen
• Nooit papieren orders kwijt
• Meer inzicht wat er per afdeling zich afspeelt
• De concurrentie voorblijven en de service van uw bedrijf verhogen
Compleet met het Easy bus platform
Vrijwel ieder systeem is te koppelen aan ons Easy bus platform.
Hierbij slechts een paar voorbeelden:
• Office365, Sharepoint, Excel etc.
• MES, ERP, PLM, CAD en Power-BI systemen
• Leverancier systemen
• Beeldschermen, tablets en computers t.b.v. papierloos werken
• Robotsystemen en CNC-machines
• Voorinstel apparatuur en gereedschapsbeheer systemen
• Boekhoudpakketten
• CRM pakketten
• E-facturatie
• Cloud diensten
• Huidige interne en externe systemen
Door al uw huidige systemen aan een ESB te koppelen, kunt u alle datagegevens tussen de gewenste systemen ophalen, bewerken, vertalen, te combineren en weer versturen.
Benieuwd naar meer informatie over ons Easy bus Platform? Download dan gratis de onderstaande whitepapers!
Whitepaper – De evolutie van systeemintegratie
Whitepaper – AVG en Easy bus
Of neem vrijblijvend contact op via
Telefoon: 030-6662 517
E-mail: info@iTrajectum.nl
Bekijk hier de bedrijfspresentatie van iTrajectum.