Van Meenen Callstories met goed bellen, meer omzet!
Van Meenen Callstories
Goed bellen = meer omzet! Bellen kun je leren.
Herken je dit?
✔ Wij hebben veel jonge mensen in dienst die niet of nauwelijks bellen.
✔ Wij raken leads kwijt, omdat we denken dat ze zelf wel bellen als ze het echt interessant vinden.
✔ De sales funnel is halfvol en er wordt niet (structureel) koud gebeld.
✔ Onze offertes worden niet nagebeld.
✔ We steken veel tijd in online marketing, maar de conversie is laag. De leads volgen we niet of nauwelijks op.
✔ Onze medewerkers appen of e-mailen liever en dat kost veel tijd.
Door je medewerkers te trainen in bellen in het algemeen en telefonische acquisitie in het bijzonder, til je hun kennis en kunde naar een hoger niveau. Vooral voor de jonge mensen, de young professionals, is dit geen overbodige luxe. Voor hen is bellen niet gewoon en zij zien het als een drempel, vinden het ‘awkward’.
Er zijn 1.000.000 mensen met bel-angst actief in het MKB.
Uit onderzoek blijkt dat er zo’n miljoen mensen werkzaam zijn in het MKB kampen met bel-angst. Een groot deel daarvan is millennial of jonger. 1.000.000!!
Grote kans dat er ook in jouw bedrijf mensen werken, die niet van bellen houden of bel-angst hebben. Afhankelijk van hun functie kan dat grote gevolgen hebben voor je omzet.
Bellen kun je leren.
Heb jij zicht op deze effecten van niet goed zakelijk bellen?
Ik help je: Doe de beltest.
Door mijn training zakelijk bellen en telefonische acquisitie minimaliseer je de weerstand tegen het voeren van telefoongesprekken en vergroot je je bedrijfsresultaten.
Wat bereik je met deze training bellen?
Meer omzet!
Zo simpel is het. En dat komt doordat:
✔ Bel-angst vermindert of verdwijnt;
✔ Uitstelgedrag reduceert;
✔ Men merkt, dat de beller sneller is. Er wordt minder geappt en gemaild en vaker getelefoneerd;
✔ Er meer discipline is in het;
– opvolgen van leads;
– vullen van de sales funnel met nieuwe leads;
– nabellen van offertes;
✔ Telefoongesprekken voeren wordt omarmd binnen de organisatie;
✔ Men beseft dat bellen een effectief onderdeel is van het marketing- en salesproces;
✔ Men een positieve mindset krijgt rondom telefoneren. Zakelijk bellen en telefonische acquisitie worden leuk! En winstgevend.
Waaruit bestaat deze training?
De training is gesplitst in een theoretisch en een praktisch deel.
Theorie
In dit dagdeel (3 uur) komen de volgende elementen aan bod:
- Voorbereiding zakelijk bellen
Denk daarbij aan USP’s, waardepropositie, concurrentie, te verwachten bezwaren en dergelijke. Met een uitstekende voorbereiding komen ze beslagen en vol zelfvertrouwen ten ijs. - Een positive mindset
Met telefoongesprekken met een glimlach bereik je immers meer.
Hoe voer je een effectief telefoongesprek? - Belprotocollen
Zoals belscripts en vastlegging van data.
Praktijk
Gedurende dit dagdeel maken we afspraken voor het maken van belprotocollen en oefenen we telefoongesprekken. Dit dagdeel is facultatief.
Meer informatie en prijzen over training, coaching en advies vind je op de website
Je kunt ook contact opnemen door te bellen of het contactformulier in te vullen.
Contactgegevens
Van Meenen Callstories
Rembrandtsingel 1
2902 GR Capelle aan den IJssel
0172 445451
jvm@vanmeenen.nl