Radixize Marketing voor structurele groei in de zorg

Hoe weet je nu wat werkt? Waarom lijken we allemaal hetzelfde te willen doen? Lees meer in deze blog!

Radixize Marketing voor structurele groei in de zorg

Veel ondernemers in de zorg zijn uitstekende vakmensen. Ze leren continu bij door vakgerichte opleidingen. Vanuit ervaring weet ik, dat dit voor menig therapeut logisch is. Ze blijven daarbij graag dicht bij het persoonlijke. Je hebt Immers niet voor niets een dienstbaar beroep gekozen in de zorgsector.

Marketingadviezen krijg je op elk moment van de dag te zien; online op social media in je tijdlijn. Hoe weet je nu wat werkt? Waarom lijkt iedereen hetzelfde te willen doen? Je luistert naar experts die dezelfde boodschap verpakken in gratis online Webinars of hun diensten tegen minimale kosten aanbieden. Soms lijkt het net of ze allemaal uithangborden hebben, die op elkaar lijken. Voor diverse therapeuten is het resultaat vaak niet, wat zij ervan verwachten.

Amnese

Structurele groei op een basis van onderzoek naar de persoon, de ondernemer en het bedrijf zijn zeer essentieel. De reden is eenvoudiger dan je denkt. Voor een cliënt of patiënt vind je het heel gewoon om een anamnese te maken. Een goed onderzoek en interview van wat de klachten zijn en hoe deze zijn op te lossen. Hierbij wordt verder en dieper gekeken dan de eerste uiterlijke en voor de hand liggende conclusies.

Goed onderzoek voor uitstekend resultaat

Dit onderzoek is eveneens nodig om een traject voor structurele groei uit te stippelen. Hierbij kijk ik naar de relevante voorgeschiedenis, de omstandigheden waarop de zorgverlener tot nu toe heeft gewerkt en wat de beoogde situatie is. Zeker wanneer je een groei wilt van je praktijk van rond de 15% of meer, wanneer je een extra persoon in dienst wilt nemen of wanneer er meer rendement nodig is vanuit de huidige situatie.

Van een éénheidsworst naar unieke toegevoegde waarde

Zorgmedewerkers denken graag vanuit hun eigen dienstverlening en de aanverwante producten die zij verkopen. Dezelfde oplossingen zie je dan ook steeds terug in hun marketing en communicatie uitingen, waardoor de unieke eigen zorgdiensten onvoldoende op waarde in de markt wordt gezet.
Wij denken graag vanuit een andere invalshoek en kijken niet naar de concurrent/collega maar naar jouw eigen intrinsieke motivatie. Jouw motivatie en de redenen, waarom jouw cliënten voor jou als zorgverlener kiezen, nu en in het verleden.

Zorg vanuit kwaliteit en rendement-verbetering

Om die reden werkt Radixize met gezondheids-therapeuten en therapeuten praktijken die zorg, kwaliteit, rendement en groei in balans willen houden. Vanuit bijvoorbeeld de cijfers van een boekhouder bepalen wij de strategie voor groei. Kostenvermindering en een grotere focus op de marketing en verbetering van relatiebeheer zijn onderdeel van het pakket, wat Radixize biedt.

Wij vinden het uiterst belangrijk, dat elke therapeut die zorg gaat verlenen, waar hij of zij goed in is. Dat de focus op de cliënt en patiënt ligt en dat er wordt gewerkt vanuit waardering en erkenning voor elkaars expertise. Graag gaan wij voor een duurzame relatie, waarbij de groei van de praktijk door marketing en communicatie wordt gerealiseerd vanuit een automatische procesflow.

Karin van den Berg van Radixize

Kijk voor meer informatie op https://radixize.com/ of klik hier om de bedrijfspresentatie te bekijken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *